Lion Capital is een bekende partij in Nederland. De investeerder kocht vorig
jaar al de warenhuisketen HEMA. De investeringsmaatschappij heeft ook
(meerderheids)belangen in merken als frisdrank Orangina, ontbijtmerk
Weetabix, chipsmerk Kettle en restaurantketen Wagamama.

De huidige eigenaar van Ad van Geloven is investeringsmaatschappij
Egeria, die de snackfabrikant wel wil verkopen. Beide partijen wilden
vrijdag niet bekendmaken over welke overnamesom zij praten.

"Consumenten zoeken eenvoudig te bereiden maaltijdcomponenten en snacks zonder
consessies te doen aan kwaliteit. Ad van Geloven en Mora hebben in de loop
der jaren een sterke reputatie opgebouwd als leverancier van de hoogste
kwaliteit diepvriessnacks,” zo verklaarde Lion Capital zijn belangstelling.
De nieuwe eigenaar is van plan nieuwe producten toe te voegen aan het
assortiment en bestaande snacks te verbeteren.

Bij Ad van Geloven werken meer dan negenhonderd werknemers in vijf
fabrieken in Nederland en België. Het bedrijf behaalde in 2007 een omzet van
meer dan 170 miljoen euro. Mora is het belangrijkste diepvriessnackmerk in
de Benelux en heeft een leidende positie, aldus de partijen.

Mora was eerst een van de bekende merken van Unilever. Het
voedingsmiddelenconcern verkocht Mora in 2006 aan Ad van Geloven voor een
niet bekendgemaakt bedrag. Mora had toen een omzet van 100 miljoen euro.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl